بهترین جراح بینی استخوانی

ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین جراح بینی استخوانی آشنا کنیم. بینی استخوانی با بینی گوشتی از نظر غضروف و پوست بینی با هم تفاوت دارند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی هایی است. امروزه جراحی بینی در بین خانم و آقایان بیشتر رواج پیدا کرده است که بیشترین خواستار جراحی بینی در بین جوانان است زیرا همه افراد به دنبال زیبایی هستند. بسیاری از افراد به دلایل مانند از بین رفتن مشکلات تنفسی و زیبا سازی ظاهر بینی دست به انجام جراحی بینی می زنند.

عمل بینی چیست ؟

عمل بینی از اولین عمل های زیبایی برای بهتر شدن ظاهر افراد است که در دنیا بسیار طرفدار دارد. جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای رسیدن به یک ظاهر بهتر تغییر می دهد. جراحی بینی یا عمل بینی از اقدامات محبوب و دوست داشتنی است که در بین جوانان بسیار رواج دارد. انسان ها زیبا هستند و زیبایی را دوست دارند و خواستار زیباتر شدن هستند. پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه کمک زیادی کرده است. یکی از اعضایی که در زمینه زیبایی مورد توجه قرار می گیرد بینی است به همین دلیل جراحی بینی نسبت به سایر جراحی ها بسیار طرفدار دارد.

 

جراحی بینی استخوانی :

جراحی بینی فقط با ایجاد برش و انجام تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی انجام می گیرد. باید به افرادی که می خواهند عمل بینی استخوانی طبیعی داشته باشند و یا می خواهند جراحی بینی استخوانی بدون عمل انجام دهند و گاهی در سایت های اینترنتی عمل بینی استخوانی توسط لیزر را مشاهده می کنند ذکر شده که اصلاح بینی استخوانی به کمک انجام عمل جراحی بینی امکان پذیر است. برای رسیدن به نتیجه بهتر حفظ عملکرد تنفسی و به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی عمل بینی باید توسط بهترین جراح بینی انجام می شود. جراحی بینی استخوانی مشکلاتی مانند انحراف تیغه بینی، کجی بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی را درمان و رفع می کند.

چه افرادی جراحی بینی انجام می دهند ؟

اکثر افرادی که عمل جراحی تغییر شکل بینی قرار می گیرد با ظاهر بینیشان مشکل دارند و مایل هستند نسبت به ابعاد صورت خود بینیشان را اصلاح کنند. درصد کمی از کسانی که عمل زیبایی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینیشان آسیب دیده است. کسانی که برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

هدف از جراحی بینی چیست ؟

عمل بینی می تواند برای تغییر شکل، اندازه و ظاهر بینی به کار گرفته نمی شود. در ادامه با نمونه ای از درخواست هایی که بیماران از جراحان خود می پرسند آشنا می شوید :

  • استخوان بینی را باریک کنند.
  • سوراخ بینی را تنگ یا گشاد کنند.
  • بینی کج شان را صاف کنند.
  • نوک بینی را تغییر دهند.
  • زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهند.

در بیشتر موارد برش های ایجاد شده برای تغییر شکل می تواند در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ظاهر بینی نشان می دهد. هدف کلی در جراحی بینی بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی اجزای صورت است.

روش های عمل بینی

عمل بینی به روش بسته : جراحی زیبایی بینی به روش بسته روشی است که اولویت دارد زیرا همه برش های جراحی در داخل بینی انجام می شود و زخم های همه داخلی هستند با اینکه برش ها پنهان هستند. جراح می تواند به نقاط زیادی از بینی دسترسی پیدا کند تا به طیف وسیعی از موارد زیبایی و ساختاری رسیدگی کند.

عمل بینی به روش باز :

جراحی بینی باز به پزشک امکان دسترسی بیشتری به غضروف و استخوان های بینی را می دهد اما امکان دارد جای زخم کوچک بر روی بینی باقی بماند. در این روش با ایجاد برش در ناحیه غضروف بین دو بینی پزشک می تواند پوست را از نوک بینی بلند کند و غضروف را بسیار دقیق شکل می دهد. هنگام بهبودی جای برش یک زخم بسیار کوچک بر بینی می ماند.

خصوصیات بهترین جراح بینی استخوانی :

برای نتیجه بهتر در جراحی بینی باید بهترین جراح بینی استخوانی را برای عمل انتخاب کنید. در ادامه با خصوصیات بهترین جراح بینی استخوانی آشنا می شویم :

  • جراح بیني بدون در نظر گرفتن منافع مالی باید سلامت فرد را اولویت قرار دهد.
  • جراح بيني با دادن دیدگاه کلی به فرد باید اعتماد فرد را جلب نماید، چرا که بین اعتماد به جراح بیني و رضایت از عمل بینی رابطه مستقیم وجود دارد.
  • جراح بیني خوب باید سوابق مفید و مورد رضایت زیادی در انجام جراحی زیبایی بینی مختلف داشته باشد.
  • جراح بیني باتجربه باید با تلفیق علم پزشکی و زیبایی شناختی توانایی انجام جراحی انواع بینی با مشکلات مختلف را داشته باشد.
  • جراح بیني با مهارت باید صبور باشد و سوالات فرد پاسخ دهد و به خواسته و انتظار فرد از انجام جراحی بینی توجه نماید و با توجه به نوع ساختار و پوست بینی و نظر خود روش مناسبی برای رسیدن به بهترین نتیجه را انتخاب نماید و فرد را از نتیجه جراحی بینی متقاعد سازد.
  • در پایان جراح بیني باید درباره اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی بینی به فرد توضیحات لازم را بدهد.

 

قبل از عمل بینی استخوانی باید چه کرد ؟

قبل از جراحی زیبایی بینی تغییر شکل بینی، مراحل مختلفی وجود دارد که بیماران می توانند برای بهبود سریع جای عمل، کم کردن عوارض بعد از جراحی و کاهش خطرات احتمالی انجام دهند.

رژیم غذایی : در هفته های اول عمل جراحی رعایت رژیم غذایی برای افراد بسیار مهم است. تغذیه نامناسب باعث سرعت در بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود. افراد باید حجم زیادی میوه و سبزیجات، دانه های غلات حاوی پروتئین مصرف کنند. مکمل های تغذیه مفید هستند. پزشکان می توانند مکمل های خاصی از جمله ویتامین A، ویتامین C و بروملین را به کسانی که قصد اناجم عمل زیبایی بینی را دارند توصیه کنند.

افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند باید از بعضی از مواد غذایی و مکمل های خاص که می تواند باعث کاهش سرعت بهبود و عوارض جراحی می شود دوری کنند. بیماران باید مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ را استفاده کنند. بعضی از مکمل های هومیوپاتی و گیاهی می توانند عوارض ناشی از بیهوشی را ایجاد کنند به همین دلیل بیماران باید قبل از هر تغذیه اضافی باید با پزشک خود مشورت کنند. الکی می تواند توانایی کبد برای متابولیزه کردن صحیح را تحت تاثیر قرار دهد بسیاری از پزشکان توصیه می کنند بیماران در هفته های قبل از جراحی از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند.

داروها : هنگام آماده شدن برای عمل جراحی بینی بیماران باید پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنند مطلع کنند. زیرا بعضی از داروها می توانند عوارض قبل یا بعد از عمل جراحی ایجاد کنند. پزشک می تواند به طور موقت برای بمار دارویی جایگزین ایمن تجویز کند. بیمران باید از استفاده از آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده خون جلوگیری کنند.

سیگار کشیدن : مصرف تنباکو جریان خون را در بدن کاهش می دهد و اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل برش برسد افراد سیگاری امکان دارد زمان بیشتری برای بهبودی بعد از عمل نیاز داشته باشند و خطر ابتلا به عفونت و زخم های نامطلوب در آن ها بیشتر است. سیگاری ها از انجام عمل جراحی بینی رد صلاحیت نمی شوند آن ها باید حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل جراحی سیگار را کنار بگذارند.

آماده سازی برای بهبود : بهبود جراحی بینی امکان دارد تا چند هفته طول بکشد و بیماران باید بر اساس مدت زمان بهبودی آمادگی لازم داشته باشند. آن ها باید حداقل دو هفته از کار خود بگذرند و فردی را پیدا کنند که بتواند برای چند روز به آن ها کمک کند تا به کارهای آن ها رسیدگی کنند. بعد از جراحی بینی جویدن می تواند اذیت کننده باشد بنابراین باید چند روز اول غذای نرم بخورند.

ویژگی بینی های استخوانی یا گوشتی

برای دیدن نتیجه در بینی های گوشتی باید کمی صبر کنید زیرا که دوران بهبود بینی و دیدن بینی جدید نیاز به زمان بیشتری دارند. بینی های استخوانی در مقایسه با بینی های گوشتی نتیجه بهتر و زودتری را نشان می دهد. بینی های که پوست نازک و غضروف سفت و محکم تری دارند استخوانی هستند. بینی های استخوانی برای برطرف کردن قوز روی بینی و برآمدگی های آن به سمت عمل های زیبایی می روند.

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم تر هستند. غضروف ضعیف و نرم تر، نوک پهن و بزرگی دارند و غدد چربی روی بینی وجود دارد. عمل بینی گوشتی باعث برطرف شدن افتادگی نوک بینی می شود و پهن بودن نوک بینی را از بین می برد. عمل بینی برای بینی های استخوانی راحت تر انجام می شود و نتیجه آن بهتر است. بینی استخوانی به دلیل غضروف محکم تراشیدنش و فرم دادن آن آسانتر می شود.

 

مدل های عمل بینی

جراحی بین به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

عمل بینی طبیعی : در این نوع عمل بینی برای از بین بردن عیب های ظاهری و حفظ کردن ظاهر طبیعی بینی انجام می شود. این نوع عمل بینی در بین آقایان بیشتر رواج دارد. بر حفظ عملکرد تنفسی بینی و ظاهر طبیعی بینی آن مورد عمل قرار می گیرد.

عمل بینی فانتزی یا عروسکی : جراحی بینی با هدف کوچک کردن سایز بینی انجام می شود در این نوع عمل بینی باید پزشک زیبایی تخصص و تجربه داشته باشد. کوچک شدن سایز بینی می تواند مشکلات تنفسی را به وجود بیاورد و این تغییر سایز و بالا رفتن نوک بینی باعث تغییر زاویه بینی بینی و لب می شود. اگر این تغییر زاویه زیاد باشد بینی حالت خوکی می گیرد و علاوه بر مشکلات تنفسی زیبا هم نیست.

عمل بینی نیمه فانتزی : عمل بینی نیمه فانتزی ویژگی و خصوصیت های هر دو نوع عمل را دارد. شما یکی بینی طبیعی دارید اما داشتن مقداری قوس روی بینی نشان دهنده عمل زیبایی بینی می باشد. امروزه این نوع عمل بینی در بین خانم ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

  • حتما باید در جلسه مشاوره از میزان انتظارات و اهداف خود از انجام جراحی بینی با جراح معالج خود صحبت نمایید.
  • در صورت دارا بودن سابقه مصرف دارویی خاص یا ابتلا به بیماری خاص ضروری است که پزشک تان را از این امر آگاه سازید.
  • آزمایشاتی که جراح برای تان تجویز می نماید را قبل از عمل انجام داده و نتایج آن را در اختیار جراح خود قرار دهید.
  • مصرف داروهای ضد التهاب نظیر بروفن و آسپرین حداقل به مدت 2 هفته قبل از عمل ممنواع می باشد ، زیرا این داروها منجر به افزایش احتمال خونریزی در طول عمل می شوند.
  • از آنجایی که مصرف دخانیات از جمله سیگار و همچینی مصرف مشروبات الکلی ، اکسیژن رسانی به خون را مختل می نمایند ، ضروری است از مصرف موارد یاد شده به مدت 2 هفته پیش از جراحی بینی اجتناب نمایید.
  • مصرف مایعات به میزان کافی ، یک روز قبل از انجام جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • حتما شب قبل از جراحی ، استحمام نمایید.
  • به دلیل اینکه در روز جراحی باید معده خالی باشد ، می بایست از 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • خانم ها باید در روز عمل از داشتن آرایش و لاک ناخن اجتناب نمایند.
  • آقایان در روز عمل می بایست با حداقل میزان سبیل و ریش به مرکز جراحی مراجعه نمایند.
  • به همراه داشتن هر گونه آلات فلزی و زیور آلات در روز عمل ممنوع می باشد.
  • بیمار می بایست به اتفاق همراه و حداقل نیم ساعت قبل از انجام عمل در مرکز جراحی حضور یابد.

 

اقدامات بعد از جراحی بینی استخوانی

  • استفاده از یک پیراهن مناسب دکمه دار جهت مراقبت از عدم فشار به بینی بعد از جراحی.
  • استفاده از کمپرس‌های سرد که توسط پزشک تجویز می‌گردد.
  • استفاده از کمپرس گرم که توسط پزشک تجویز می‌گردد.
  • مراقبت از عدم رطوبت و خیس شدن کچ یا آتل بینی.
  • خوابیدن بر روی سطح شیب‌دار برای کاهش تورم.
  • کاهش مصرف نمک و غذاهای چرب برای جلوگیری از ایجاد تورم.
  • حتما در حالت نشسته نیز سرتان را بالا نگهدارید.
  • غذاهای نرم استفاده کنید تا نیاز به جویدن نداشته باشد.
  • حتما داروهای تجویز شده توسط پزشک را مرتب مصرف کنید.
  • از آناناس طبیعی، آب آناناس یا قرص آناناس استفاده کنید تا سرعت بهبودی افزایش یابد.
  • با دقت زیاد و به آرامی مسواک بزنید و هیچ فشاری وارد نکنید.
  • تا ۳ روز بعد از عمل استحمام نکنید و تا زمان باز گردن گچ یا آتل محل صورت را نشویید.
  • مراقب سرماخوردگی باشید تا سرفه و عطسه در نتیجه جراحی اثرگذار نشود.
  • تحت هیچ شرایطی تا یک ماه (حداقل) فین نکنید و هیچ فشاری به بینی وارد نکنید.
  • در صورت اجبار برای خروج از خانه، حتما از ضد آفتاب SPF30 و بالاتر استفاده کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی، سیگار و قلیان حداقل برای یک الی دو ماه ممنوع است.
  • انجام ورزش‌های سنگین تا ۳ ماه ممنوع است.
  • هرگونه ضربه و فشار به بینی تا ۶ ماه الی یک سال ابتدایی بعد از جراحی در نتیجه جراحی اثرگذار است.

کلام آخر

قبل از انجام جراحی بینی استخوانی سعی کنید بهترین جراحی بینی استخوانی را انتخاب کنید و با آگاهی کامل دست به انجام جراحی بینی بزنید. ممنون که تا ادامه مقاله بهترین جراحی بینی استخوانی همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.