بهترین جراح بینی گوشتی

ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین جراح بینی گوشتی آشنا کنیم. امروزه عمل بینی یک از پرطرفدارترین عمل های زیبایی محسوب می شود زیرا افراد به دنبال زیبایی و زیباتر شدن در ظاهر خود هستند. یکی از اقدامات برای زیبا شدن انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. برای آشنا شدن با بهترین جراح بینی گوشتی با ما همراه باشید.

عمل بینی چیست ؟

عمل بینی از اولین عمل های زیبایی برای بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدار زیادی دارد. در این روش جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای رسیدن به یک ظاهر بهتر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند جراحی بینی یک راه حل مناسب است. رینوپلاستی می تواند تا حد بسیاری تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، مشکلات تنفسی به کار گرفته می شود.

 

دلیل جراحی عمل بینی :

افراد برای ترمیم بینی بعد از آسیب دیدگی، اصلاح مشکلات تنفسی یا نقص هنگام تولد و یا ظاهر نامناسب بینی می توانند جراحی بینی انجام دهند. تغییراتی که امکان دارد از طریق جراحی بینی به بینی شما وارد شود عبارتند از :

  • تغییر اندازه
  • تغییر زاویه
  • صاف کردن برآمدگی بینی
  • تغییر شکل نوک
  • باریک شدن بینی

اگر قصد عمل کردن بینی دارید باید منتظر بمانید تا استخوان بینی شما به طور کامل رشد کند. برای دختران این حدود  15 سالگی است و پسران امکان دارد کمی بزرگتر شوند. اما اگر به دلیل اختلال در تنفس جراحی می کنید جراحی زیبایی بینی در سنین پایین تر قابل انجام است.

عمل جراحی بینی گوشتی چگونه است ؟

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف ضعیف و نازک است. روش های قدیمی جراحی تاثیر مثبتی در نتیجه جراحی بینی گوشتی نداشته زیرا با تراشیدن غضروف ها و نازک کردن آن ها با گذر زمان به فرم و حالت قبل باز میگشت. اما امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همراه با فرم دهی به بینی انجام می گیرد که نتیجه آن مثبت و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی را به حداقل و یا به صفر می رساند. این روش جراحی بینی غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و در قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا باعث تقویت غضروف های نوک بینی شود.

آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

اکثر افراد از بینی گوشتی خود ناراضی هستند و می خواهند بینی خود را عمل کنند اما بسیاری از افراد گمان می کنند عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است و از عمل بینی منصرف می شوند. باید گفت که تمام عوارض جراحی بینی به جراح بینی مریوط می شود. اگر جراحی بینی فردی متخصص باشد هیچگونه عوارضی از جراحی بینی رخ نمی دهد حتی انجام جراحی بینی گوشتی که عملی سخت تر از جراحی بینی های استخوانی است. قبل از عمل باید با افرادی که جراحی بینی انجام داده اند و بینی گوشتی داشته اند سوال کرد تا از آینده بینی خود و نداشتن مشکلات تنفسی ناشی از جراحی اطمینان داشته باشند.

جراحی بینی آقایان :

خانم ها و آقایان خواستار زیبایی هستند و امروزه درصد جراحی بینی در آقایان نسبت به خانم ها افزایش پیدا کرده است. ساختار بینی آقایان با بینی خانم ها متفاوت است. سلیقه افراد با همدیگر متفاوت است و پیشنهاد یک جراح بینی جهت زیبا شدن چهره آقایان بینی طبیعی و مردانه با رفع نواقص آن می باشد تا نسبت به بینی با سایر اجزا چهره آقایان هماهنگ و متناسب باشد و باعث جذابیت چهره افراد می شود. پوست بینی و غضروف بینی بر نتیجه جراحی بینی آقایان تاثیر می گذارد زیرا آقایان پوست بینی کلفت تری دارند و استخوان و غضروف های محکم تری دارند. در بینی آقایان معمولا انحراف و شکستگی بینی در اثر ضربه و یا ورزش های سنگین بیشتر دیده می شود که همراه با جراحی زیبایی بینی می توان این نواقص مانند انحراف و کجی بین را رفع نمود.

خصوصیات بهترین جراج بینی گوشتی

برای اینکه نتیجه بهتری از عمل بینی خود داشته باشید باید بهترین جراحی بینی گوشتی را انتحاب کنید. در ادامه با خصوصیات بهترین جراح بینی گوشتی آشنا می شوید :

  • جراح بیني بدون در نظر گرفتن منافع مالی باید سلامت فرد را اولویت قرار دهد.
  • جراح بيني با دادن دیدگاه کلی به فرد باید اعتماد فرد را جلب نماید، چرا که بین اعتماد به جراح بیني و رضایت از عمل بینی رابطه مستقیم وجود دارد.
  • جراح بیني خوب باید سوابق مفید و مورد رضایت زیادی در انجام جراحی زیبایی بینی مختلف داشته باشد.
  • جراح بیني باتجربه باید با تلفیق علم پزشکی و زیبایی شناختی توانایی انجام جراحی انواع بینی با مشکلات مختلف را داشته باشد.
  • جراح بیني با مهارت باید صبور باشد و سوالات فرد پاسخ دهد و به خواسته و انتظار فرد از انجام جراحی بینی توجه نماید و با توجه به نوع ساختار و پوست بینی و نظر خود روش مناسبی برای رسیدن به بهترین نتیجه را انتخاب نماید و فرد را از نتیجه جراحی بینی متقاعد سازد.
  • در پایان جراح بیني باید درباره اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی بینی به فرد توضیحات لازم را بدهد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی چیست ؟

عامل تعیین کننده نوع بینی ضخامت پوست بینی است. تفاوت بینی استخوانی و گوشتی ضخامت پوست بینی است که بینی های استخوانی دارای پوست نازک و متوسط می باشند اما بینی های گوشتی پوست ضخیم تری دارند. هرچه مشکلات پوست بینی بیشتر باشد بینی گوشتی تر می شوند و هر چی جنس پوست بینی بهتر باشد و اختلالات و ناهنجاری ها مربوط به قسمت استخوانی و غضروفی بینی باشد بینی استخوانی می باشد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • شب قبل از عمل حتما استحمام کنید و مراقب باشید که سرما نخورید.
  • شب قبل از جراحی ، یک شام سبک میل نمایید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.
  • در روز عمل حتما ناشتا باشید ، چرا که در صورت پر بودن معده ممکن است محتویات معده در حین جراحی برگشت پیدا کرده ، وارد مجاری تنفسی و حلق شود و در روند جراحی خلل وارد نماید و در نتیجه بیمار را در معرض خطراتی قرار دهد.
  • صبح روز عمل می توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  • توجه نمایید که شیر شامل مایعات شیرین نمی باشد بلکه خود غذایی کامل تلقی می گردد.
  • نیم ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل جراحی حضور یابید.
  • داشتن یک نفر همراه در روز عمل کافی است.
  • در روز عمل خانم ها نباید هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم ها داشته باشند ، چرا که وجود مواد آرایشی بر روی صورت می تواند سبب ایجاد آلودگی در حین جراحی شود.
  • آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از عمل بتراشند.
  • به بیماران توصیه می شود که لباس های گشاد و دکمه دار بپوشند تا بعد از عمل و در هنگام پوشیدن لباس با مشکلی مواجه نشوند.
  • بیماران در صورتی که قرص یا داروی خاصی مصرف می کنند باید پزشک خود را مطلع کنند.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از یک الی 2 هفته قبل از عمل ممنوع می باشد.
  • قرص های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه پیش از عمل می بایست به طور کامل قطع گردد.
  • استعمال دخانیات و قلیان از یک هفته قبل عمل و همچنین یک هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.
  • چنانچه روز جراحی با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است حتما پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

نتیجه عمل جراحی بینی گوشتی و استخوانی :

آنچه فرم بینی بیمار را بعد از عمل مشخص می کند سلیقه بیمار و نوع بینی است. با توجه به نوع بینی بعد از جراحی یک بینی طبیعی خواهید داشت. در عمل بینی طبیعی جراح قوسی ایجاد نمی کند یا قوس خیلی خفیفی ایجاد می کند. زاویه بین لب بالایی و نوک بینی به صورت 90 درجه در می آید که بسیار طبیعی خواهد بود. اگر سلیقه بیمار طوری باشد که بینی فانتزی بخواهد جراح بر روی بینی قوسی ایجاد می کند و زاویه لب بالایی و نوک بینی حدود 105 درجه خواهد بود. بیمار با توجه به نوع بینی می تواند درخواست فرم دهی داشته باشد یعنی بینی های گوشتی دارای محدودیت هایی است که فرم دهی را محدود می کند.

مراحل عمل نوک بینی گوشتی

سوراخ بینی از بافت نرم و چرب تشکیل شده است که در این مرحله غضروفی وجود ندارد سوراخ و یا همان پره های بینی تاثیر بسیار زیادی در جمع دادن بینی دارد زیرا بسیاری از افراد خواستار پره های بینیشان در راستای بینی باشد.

اولین برش در مرحله اول : عمل کوچک کردن سوراخ های بینی در 3 مرحله انجام می شود. در این روش از برش داخلی برای جمع کردن پره بینی گوشتی استفاده می شودبه اندازه مناسب و با توجه به صلاح دید پزشک از قسمت میان نوک پره و قیمت میانی سوراخ ها قسمت کوچکی برش داده می شود و بافت نرم اضافی برداشته م شود.

بخیه در مرحله دوم : قسمت برش داده قبلی بخیه زده شده و سپس بافت و یا پوست اضافی با توجه به نوع بینی و میزان لازم برای کوچک کردن پره های بینی از ناحیه بیرونی پره های بینی برش داده شده و برداشته می شود.

مرحله آخر : در مرحله پایانی عمل کوچک پره های بینی گوشتی مراحل اول و دوم در ناحیه متقابل بینی انجام شده و نواحی برش داده بخیه زده می شود تا بینی جمع گردد. در این حالت نواحی پره ها به اصلاح جمع و جورتر سوراخ بینی به واسطه این برش ها کوچک تر خواهد شد.

دوره نقاهت و ویزیت بعد از عمل بینی گوشتی :

دوره نقاهت اولیه در جراحی بینی گوشتی مانند سایر جراحی های بینی یک هفته است. دوران نقاهت این نوع بینی ها بیشتر از سایر فرم های بینی است زیرا تورم بیشتری از انواع دیگر بینی شاهد بینی هستیم به همین دلیل استفاده از چسب را برای این افراد تا 2 ماه پیشنهاد می کنیم. در جراحی های معمولی استفاده از چسب بینی تا یک ماه کافی است. برای نتیجه نهایی از عمل جراحی بینی گوشتی صبر و بردباری تا 6 ماه توصیه می شود. در موارد محدود استفاده از کورتون برای نواحی زیر جلد انجام می شود.

هزینه عمل بینی گوشتی :

ساختاربینی های گوشتی و بینی های استخوانی با هم تفاوت دارند و بر اساس نوع ایراد بینی و ضخامت پوست، تخصص جراح و همچنین جانبی هزینه های جانبی مانند هزینه کلینیک و اتاق عمل در هر نوع از جراحی بینی هزینه نهایی جراحی بینی متفاوت خواهد بود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • با استفاده از دو بالشت در کناره های سر میتوانید سر خود را به صورت مستقیم و رو به بالا نگه دارید تا هنگام خواب با چرخیدن سر ضربه ای به بینی شما وارد نشود.
  • تا 3 الی 4 روز به توصیه جراح بینی از کمپرس یخ بر روی چشمان خود استفاده کنید به نحوی که آسیب و فشاری به بینی وارد نشود تا کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی اطراف چشم ها برطرف گردد.
  • یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی در هنگام استحمام می باشد. توصیه میگردد قبل از انجام عمل جراحی استحمام کنید تا حداقل به مدت دو روز نیاز به حمام کردن نداشته باشید.چرا که بعد از جراحی گچ بر روی بینی شما قرار میگیرد و تا زمانی که جراح بینی به برداشت گچ اقدام نکند ، گچ بینی نباید خیس شود معمولا مدت 3 الی 7 روز بعد از جراحی زمان برداشتن گچ بینی میباشد  که به صلاحدید جراح بینی متغیر است.
  • جهت برداشتن گچ بینی ، دکتر بشارتی زاده به شما توصیه خواهند کرد که قبل از مراجعه به مطب حمام کرده تا گچ بینی خیس شود و راحت تر از بینی جدا گردد.به علاوه این عمل موجب خارش و حساسیت نیز در فرد می شود . توصیه می شود گچ بینی در هفته ی اول خیس نشود و برای شستن و پاک کردن صورت از پنبه یا دستمال استفاده شود.

 

چگوونه بینی گوشتی را تشخیص دهیم ؟

ویژگی شاخص بینی گوشتی پوست ضخیم و چرب و بزرگ بودن نوک و پره های بینی است. در بعضی از موارد نمی توان به راحتی این موارد را تشخیص داد به خصوص این که چرب بودن پوست برای تمام اشکال بینی گوشتی صادق نیست. بعضی از افراد پوست بینی ضخیمی دارند اما غدد چربی بینی فعال نیست. پوست این نوع بینی ها به رنگ قرمز است و ضخامت پوست زیاد است. تشخیص گوشتی بودن بینی برای شما دشوار است می توانید با انجام یک آزمایش به این تشخیص برسید. از زاویه پایین از بینی خود عکس بگیرید در صورتی که دو پره بینی و نوک بینی یک شکل مثلثی می سازند از نظر فرم نمی توان گفت بینمی شما گوشتی است اما اگر شکلی که دیده می شود به صورت نیم دایره یا ذوزنقه است بینی شما از نظر فرم به بینی گوشتی نزدیک تر است.

کلام آخر

قبل از انجام جراحی بینی سعی کنید بهترین جراح بینی گوشتی را انتخاب کنید و از افراد با تجربه کمک بخواهید. ممنون که تا ادامه مقاله بهترین جراح بینی گوشتی همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.