بهترین جراح رینوپلاستی در تهران

ما در این مقاله می خواهیم راجع به بهترین جراح رینوپلاستی در تهران با شما صحبت کنیم و ویژگی هایی که بهترین جراح رینوپلاستی در تهران باید داشته باشد را برای شما بیان کنیم. یکی از شایع ترین عمل های زیبایی، جراحی بینی می باشد. که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که افراد به دنبال انتخاب بهترین جراح بینی هستند. به طور کلی جراحی بینی به دلیل بهبود ایرادات و در عین حال حفظ عملکرد تنفسی و تناسب فرم بینی با دیگر اجزای صورت افراد انجام می شود. در این جراحی شکل و اندازه بینی تغییر می کند تا به فرمی مناسب و زیبا برسد. در جراحی بینی یا همان رینوپلاستی مهارت و ظرافت کار جراح  همچنین تجربه او اهمیت بالایی دارد. شکلی که بعد از جراحی در نهایت بینی شما به خود می گیرد کاملا بستگی به هنر جراح دارد. از آن جایی که زیبایی چهره بسیار به بینی وابسته است و همچنین بینی یک نقش حیاتی در فرآیند تنفس دارد، بنابراین کسی که کار جراحی بینی را به عهده می گیرد باید تجربه کافی را داشته باشد. برای این که بهترین نتیجه را از عمل بینی خود بگیرید باید بهترین جراح را انتخاب کنید. برای شناخت بهترین جراح رینوپلاستی در تهران تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

عمل رینوپلاستی چیست؟

عمل جراحی بینی و یا همان رینوپلاستی یا راینوپلاستی نیز شناخته شده است که جزء جراحی های زیبایی صورت می باشد که توسط فوق تخصص پلاستیک و یا متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود. این جراحی یکی از رایج ترین جراحی های ایران و جهان می باشد، عمل جراحی بینی تا حدی در ایران رواج پیدا کرده است که کشورمان مهد جراحی بینی در جهان نیز شناخته شده است. هدف از این جراحی رفع عیوب بینی از جمله قوز بینی، کجی بینی، افتادگی نوک بینی یا پهن و گوشتی بودن آن برای زیباتر جلوه دادن صورت افراد است.

 

ویژگی های بهترین جراح رینوپلاستی در تهران

افراد برای جراحی به دنبال بهترین جراح رینوپلاستی در تهران می روند. اما گاهی این انتخاب چندان ساده نیست. باید ابتدا ویژگی هایی که یک جراح ممتاز بینی باید داشته باشد را بدانیم تا بتوانیم افراد مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تجربه در جراحی

تجربه پزشک تعیین کننده ترین عامل برای یک جراح بینی است. دانستن بعضی از تکنیک ها و نحوه ی درست مواجهه با مشکلات فرآیند جراحی تنها با کسب تجربه ممکن است. بنابراین بهترین جراح بینی کسی است که بیشترین تجربه را داشته باشد و در شرایط مختلف قرار گرفته و بینی افراد مختلف با ویژگی های متنوع را شناخته است. اگر جراح بخواهد در اتاق جراحی برای اولین بار با یک مورد جراحی رو به رو شود که پیش از آن با مشکلات آن آشنا نبوده به احتمال بسیار زیاد نتیجه ی مطلوبی از آن جراحی کسب نمی شود و داوطلب از انتخاب آن جراح پشیمان خواهد شد. احتیاج پیدا کردن به عمل بینی ترمیمی یکی از نتایج نامطلوبی است که انتخاب جراح نامطمئن می تواند به بار بیاورد. بنابراین در انتخاب یک جراح تجربه را بسیار مد نظر قرار دهید و برای جراحی که تجربه بیشتری دارد در انتخاب خود امتیاز ویژه قائل شوید.

مهارت و هنر جراحی 

مهارت جراحی و داشتن ظرافت در انجام جراحی بینی ویژگی است که زیبایی چهره ی شما را می سازد. جراحی زیبایی بینی مانند هنر مجسمه سازی است. همانطور که یک مجسمه ساز سعی می کند بهترین پیکره را از دل سنگ دربیاورد جراح نیز باید کار خود را با ظرافت انجام دهد تا زیباترین فرم را از آب در بیاورد. بهترین جراح بینی کسی است که به تناسب ها و اصول زیبایی شناختی چهره مسلط باشد و اول از همه بداند چه فرم بینی به چه چهره ای می آید و برای هرکس با ویژگی های مختلف باید چه تغییراتی را اعمال کند.

در مرحله بعدی جراح در هنگام جراحی باید حرکات خود را مانند یک نقاش زبردست با مهارت و ظرافت تمام پیش ببرد تا بهترین نتیجه از جراحی کسب شود. پس دومین نکته ای که در انتخاب بهترین جراح بینی مورد نظر باید به آن توجه کنید این است که ظرافت و هنر جراحی را نیز در نظر بگیرید و جراحان مختلف را بر این اساس با یکدیگر مقایسه کنید.

مهارت بخیه و باقی نماندن جای بخیه

مرحله پایانی جراحی بینی، بخیه زدن جای برش ها است. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا باید این برش ها به خوبی بسته شوند تا با هر حرکت و تماسی باز نشوند و باعث خونریزی نشوند. همچنین یک بخیه خوب یکی از ملزومات جلوگیری از عفونت است. جدای از این ها مسئله ای که اهمیت بخیه را برای داوطلبان رینوپلاستی زیاد می کند این است که جای بخیه ها نباید بعد از جراحی باقی بماند و باید زودتر از بین برود. زیرا شاید برخی از افراد دوست نداشته باشند دیگران با دیدن جای بخیه متوجه جراحی او شوند. همچنین دیدن جای بخیه برای خود فرد نیز جندان خوشایند نیست. از بین رفتن سریع جای بخیه به مهارت جراح در بخیه زدن بستگی دارد. بخیه زدن شاید یک مهارت فرعی به نظر بیاید اما عاملی است که داوطلبان جراحی بینی با آن جراحان مختلف را می سنجند. کسی که می خواهد به عنوان بهترین جراح شناخته شود باید در ریز ترین جزئیات بهترین عملکرد را داشته باشد. بنابراین شما نیز باید در انتخاب جراح این عامل را در نظر داشته باشید.

 

داشتن مهارت در جراحی فرم های مختلف بینی 

تنوع فرم های بینی در افراد مختلف بسیار زیاد است. شاید بتوان فرم ها را در دسته های استخوانی و گوشتی تقسیم کرد اما ساختار و ناهنجاری هایی که جراحان در عمل با آن ها مواجه می شوند بسیار متنوع است. عمل بینی گوشتی و استخوانی هرکدام یک زمینه بسیار گسترده است که ماهر شدن در هرکدام زمان بسیاری می برد. یک جراح خوب باید بداند با هر فرم بینی باید چگونه برخورد کند و چه تغییری را اعمال کند. بهترین جراح بینی کسی است که فرم بینی مخصوص شما را به بهترین شکل جراحی کند و تخصص ویژه در آن فرم بینی داشته باشد.

اخلاق حرفه ای و تعهد پزشکی

اگر یک جراح از اخلاق حرفه ای و پزشکی برخوردار نباشد هرچقدر هم مهارت زیاد و تکنیک فوق العاده ای داشته باشد نمی توان به او اعتماد کرد. این اخلاق حرفه ای و تعهد کاری در بسیاری از جاها تاثیر خودش را می گذارد .

روش های جراحی بینی

به طور کلی عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین روش های جراحی زیبایی می باشد که این عمل جراحی فارغ از جنسیت هر فردی می تواند نسبت به انجام این روش جراحی اقدام کند ، شمار طرفداران این عمل جراحی در کل جهان در حال افزایش می باشد و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد ، به این نکته توجه داشته باشید که انجام عمل جراحی بینی مستلزم پشت سر گزاشتن رشد می باشد ، چرا که تا قبل از تکامل رشد نباید نسبت به انجام این عمل جراحی اقدام نمود ، در سال های گذشته عمل جراحی بینی صرفا با هدف کوچک نمودن بینی انجام می شود و تکنیک های این عمل جراحی در آن دوران برای افراد به صورت کاهنده می باشد ، یعنی به منظور کوچک نمودن بینی از غضروف و استخوان بینی به میزان زیادی کاسته می شود .

به همین دلیل بعد از انجام این عمل جراحی احتمال به وجود آمدن مشکلات تنفسی و یا تغییر شکل های نا مطلوب با گذشت زمان به میزان قابل توجهی وجود دارد ، همچنین در تکنیک های استفاده شده قدیمی عمل جراحی بینی احتمال افتادگی نوک بینی نیز بعد از عمل جراحی وجود داشت . این در حالی می باشد که با پیشرفت علوم پزشکی و ورود تکلونوژی های جدید به رشته پزشکی تکنیک های جدیدی برای انجام عمل جراحی بینی مورد استفاده پزشکان قرار گرفته است که احتمال بروز چنین مشکلاتی را به صورت قابل توجهی کاهش داده است ، این نکته را باید بدانید که روش های جدید عمل جراحی بینی با کاهش عوارض عمل بینی بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است .

تکنیک های عمل جراحی بینی ، جراحی بینی یا رینوپلاستی با دو تکنیک باز و بسته قابل انجام می باشد ، در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که وجه مشترک این دو روش عمل جراحی در برشی است که بر روی پوست ما بین حفره های بینی که در پزشکی به آن کلومکلا گفته می شود ایجاد می شود ، در ادامه قصد داریم شما را روش های جراحی بینی آشنا کنیم با ما همراه باشید .

 

 رینوپلاستی باز :

در عمل جراحی بینی به روش باز علاوه بر برش هایی که در داخل بینی افراد زده می شود برش هایی را نیز بر روی ناحیه کلوملا افراد ایجاد می کنند و به دلیل ایجاد برش بر روی کلوملا پزشک جراح به راحتی پوست بینی افراد را از روی اسکلت بینی بلند کرده و اصلاحات مورد نظر خود را با تخصص خود بر روی بینی افراد اعمال می کند . به همین دلیل می توان گفت که دقت و مانور پزشک جراحی بینی در عمل جراحی بینی به مراتب بیشتر از روش بسته می باشد و در نتیجه به وجود آمدن تغییرات وسیع بر روی بینی افراد در روش باز با آسانی بیشتری امکان پذیر می باشد . به همین دلیل این روش از جراحی بینی به نسبت جراحی بینی به روش بسته طرفداران بیشتری را دارد و بیشتر جراحان بینی برای عمل بینی از روش باز خود استفاده می کنند .

رینوپلاستی بسته :

در عمل جراحی بینی به روش بسته برشی بر روی کلوملا بینی افراد ایجاد نمی شود و تمامی برش های لازم برای عمل در داخل بینی زده می شوند ، در این روش جراحی ، پزشک جراح باید تمامی اقدامات اصلاحی خود را از داخل حفره های بینی بر روی آن اعمال نماید ، بنابراین نسبت به روش باز دید محدود تری را دارد و نمی تواند تغییرات زیادی را بر روی بینی ایجاد نماید .

البته این نکته را باید بدانید که مدت زمان عمل جراحی بینی به روش بسته کمتر از روش باز آن می باشد ، همچنین به دلیل عدم ایجاد برش بر روی بینی افراد هیچ نوع برشی بر روی قسمت خارجی بینی در افراد ایجاد نخواهد شد و در نتیجه میزان ورم نوک بینی نیز به مراتب کمتر از روش باز آن خواهد شد .

اقدامات مهم بعد از عمل جراحی بینی

بعد از انجام عمل جراحی بینی شما باید در رختخواب خود به گونه ای که سر شما بالاتر از سینه شما قرار گرفته باشد حتما استراحت کنید و انجام این کار به منظور کاهش خونریزی و تورم می باشد ، بینی شما ممکن است به دلیل تورم و یا آتل داخل بینی که در طول عمل جراحی بینی داخل بینی شما گرفته است مسدود باشد . در برخی از موارد پانسمان های داخلی برای یک هفته بعد از عمل جراحی بینی باقی می ماند ، پزشک جراح ممکن است برای محافظت و پشتیبانی بیشتر یک آتل به بینی شما بچسباند که این آتل معمولا تا حدود یک هفته بافی می ماند .

خونریزی کم و تخلیه مخاط و خون برای چند روز بعد از عمل جراحی یا بعد از برداشتن پانسمان بسیار رایج می باشد ، پزشک جراح ممکن است یک پد قطره ، یک قطعه کوچک از گاز که با چسب نگه داشته می شود در زیر بینی شما برای جذب زهکشی قرار دهد ، گاز را طبق دستور پزشک خود تعویض کنید ، پد قطره را محکم کنار بینی خود قرار ندهید .

برای کاهش بیشتر احتمال خونریزی و تورم پزشک جراح ممکن است از شما این درخواست را بکند که تا چندین هفته بعد از عمل جراحی بینی از این اقدامات احتیاطی پیروی کنید .

 

  • دوری کردن از فعالیت های شدید مانند ایروبیک و دوییدن
  • به هیچ وجه به بینی خود ضربه نزنید .
  • برخی از مواقع ممکن است که تورم و یا کبودی در اطراف چشم های شما به مدت دو تا سه هفته بعد از عمل جراحی بینی رخ می دهد ، رفع تورم بینی مدت زمان بیشتری برای افراد طول می کشد .
  • زمانی که بینی خود را بانداژ می کنید برای حمام کردن به جای دوش حتما از وان استفاده کنید .
  • برای این که از یبوست جلوگیری کنید غذا های غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات حتما بخورید ، یبوست در بدن شما می تواند شما را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد و در آخر روی محل جراحی فشار زیادی وارد شود .
  • حتما از خنده زیاد و یا لبخند جلوگیری کنید .
  • حتما لباس هایی را که از جلو بسته می شود تا بپوشید ، لباس هایی مانند تی شرت که مجبور هستید روی سر خود بکشید به هیچ وجه نپوشید .
  • زمانی که قصد خارج شدن از خانه را دارید مخصوصا روی بینی خود از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید ، آفتاب بیش از حد می تواند تغییرات رنگ دائمی در ناحیه پوست بینی شما ایجاد می شود .
  • محدود کردن سدیم رژیم غذایی موجب می شود تا تورم در افراد سریع تر درمان شود .
  • مسواک زدن دندان ها را برای محدود کردن حرکت لب فوقانی خود به آرامی انجام دهید.
  • علاوه بر این، حداقل چهار هفته پس از عمل جراحی از عینک طبی یا آفتابی استفاده نکنید تا از ایجاد فشار روی بینی شما جلوگیری شود.

چه عمل جراحی بینی را انجام دهید و یا چه انجام ندهید بینی شما در طول زندگی شما تغییر می کند و به همین دلیل سخت است که مشخص کرد که چه زمانی نتیجه نهایی خود را به دست می آورید و با این حال بیشتر تورم در عرض یک سال از بین خواهد رفت . از این که ما را تا آخر مقاله بهترین جراح رینوپلاستی در تهران همراهی کردید از شما سپاس گزاریم همچنین اگر نظر و یا پیشنهادی در این زمینه دارید ممنون می شویم که با ما نیز در میان بگذارید .