بهترین جراح پلاستیک در تهران

ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین جراح پلاستیک در تهران آشنا کنیم. جراحی زیبایی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها در دنیا است که با هدف بهبود اندام ظاهری افراد ایجاد می شود. عمل زیبایی برای تمام بدن قابل انجام است و هر قسمت از بدن هم روش های عمل اختصاصی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی در بخش پزشکی انواع جراحی زیبایی اندام با روش ها خاص به وجود آمده است. برای دانستن بهترین جراح پلاستیک در تهران با ما همراه باشید.

جراحی پلاستیک چیست ؟

جراحی پلاستیک به این معنی نیست که بیمارانی که این جراحی را انجام می دهند صورت پر از مواد ساختگی خواهند داشت. نام آن از ماده ترکیبی گرفته نمی شود بلکه از کلمه یونانی پلاستیکوس گرفته می شود که به معنای شکل یا قالب است. جراحی پلاستیک یک نوع ویژه ای از جراحی است که می تواند ظاهر توانایی عملکرد فرد را تغییر دهد. عمل های بازسازی منجر به اصلاح نقص ها بر روی صورت یا بدن می شوند.

این ها شامل نواقص تولد فیزیکی مانند لب ترک خورده و بدریختی های گوش، آسیب های ضربه مثل همانند گاز گرفتگی سگ یا سوختگی یا پس از معالجات بیماری همانند بازسازی سینه زنان بعد از جراحی سرطان سینه می باشند. عمل های آرایشی بخشی از بدن را تغییر می دهند که فرد از آن احساس رضایت نمی کند. عمل های آرایشی رایج شامل بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه، تغییر شکل بینی و برداشتن چربی از نقاط ویژه بدن می باشند.

برخی عمل های جراحی مانند بریدن و دوختن جراحی شکل نیستند. برای مثال استفاده از لیزر های ویژه برای از بین بردن موی ناخواسته و پوست متخلخل به منظور بهبود زخم شدید دو درمان این چنینی می باشند. اداهای صورت به ما اجازه نمی دهند تا با یکدیگر تعامل کرده و ارتباط برقرار کنیم. ظاهر ما بر چگونگی درک دیگران از ما بستگی دارد از این رو بسیاری از افراد تلاش می کنند تا بهترین صورت خود را نشان دهند. بعضی از افراد تمایل دارند تا جنبه های معینی از صورت خو را بهبود بخشند. بعضی با ناهنجاری صورت مانند لب ترک خورده یا دیگر نواقص تولد متولد می شوند و سزاوار اصلاح می باشند. بسیاری از ما اثرات پیری مانند آسیب آفتاب یا ضربه های گذشته را مشاهده می کنیم. بسیاری از این شرایط را می توان از طریق روندهای انجام شده توسط جراح اصلاح کرد.

 

دلیل انجام جراحی پلاستیک صورت

شرایطی که متخصصین حلق و بینی تشخیص می دهند و درمان می کنند متغییر است و امکان دارد شامل کل صورت، لب، گوش و گردن باشد. جراحی زیبایی جزء دائمی از تخصص حلق و بینی است که امکان دارد به دو روش بازسازی و آرایشی تقسیم می شود.

جراحی پلاستیک بازسازی برای بیمارانی انجام می شود که با این مشکلات صورت مثل لب و کام ترک خورده، گوش های برآمده و لبخند کج متولد می شوند. شرایط دیگری که در نتیجه تصادف، ضربه، سوختگی یا جراحی قبلی هستند که با این نوع جراحی درست می شوند. بعضی از روند های بازسازی مورد نیاز می باشند تا بیماری های موجود مانند سرطان پوست را درمان کرد.

جراحی پلاستیک صورت آرایشی یک جراحی انجام شده به منظور ارتقا ظاهر دیداری ساختارها و ویژگی های صورت است. روند های برجسته سازی صورت، برجسته سازی چشم، کاشت چانه و گونه، لیپوساکشن و روند ها برای اصلاح چین و چروک صورت و جوان سازی می باشد. یک جراح حلق و بینی به خوبی آموزش می بیند تا تمام این مشکلات را نشان دهد.

در جراحی پلاستیک چه نوع مشکلاتی درمان می شود ؟

  • جراحی پیوند بینی ،سپتوپلاستی : جراحی بینی خارجی و داخلی که در آن غضروف و استخوان بازسازی می‌شوند تا ظاهر و عملکرد بینی را بهبود بخشید.
  • جراحی پلک : جراحی پلک بالا یا پایین به منظور بهبود و ظاهر چشم‌ها.
  • ریتیدکتومی : جراحی پوست صورت و گردن به منظور کشیدن پوست و حذف چین و چروک اضافی.
  • برولیفت : جراحی به منظور بهبود چروک‌های پیشانی و ابروهای پژمرده
  • لیپوساکشن : جراحی برای برداشتن چربی مازاد زیر چانه یا گردن
  • ایمپلنت‌های چهره : جراحی برای برجسته تر سازی ساختارهای معینی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه)
  • اتوپلاستی : جراحی برای باز شکل‌ دهی غضروف گوش به نحوی که کمتر برآمده باشند.
  • روندهای سطح پوست : جراحی با استفاده از لیزر، پوست‌های شیمیایی، خوردگی پوست به منظور بهبود صاف بودن پوست.
  • بازسازی صورت : جراحی برای بازسازی نقص‌های موجود در پوست صورت در نتیجه‌ی جراحی قبلی، آسیب یا بیماری. این شامل بازسازی نقص‌های حاصل از جراحی سرطان، بازدید زخم، ترمیم پارگی‌های صورت به خاطر ضربه‌های قبلی، حذف علائم تولد و اصلاح ناهنجاری‌های مادرزادی جمجمه، کام یا لب‌ها.

بهترین جراح پلاستیک در تهران :

یک کلینیک می تواند متخصص حلق و بینی تایید شده را در منطقه توصیه کند که علاقه ویژه ای به جراحی پلاستیک صورت داشته باشد. بهترین جراح پلاستیک در تهران پیشینه کامل بیمار را از او می پرسد و به شما بهترین مورد را توصیه می کند. بیماران باید مطمئن باشند تا به وسیله دکترهایی که آخرین تجهیزات را دارند زیرا باید بر بافت یک ارائه دهنده تمرکز کنند که دارای مهارت ها، تخصص و تجربه ضروری برای انتخاب روش درمان صحیح برای هر فرد می باشد.

مراقبت های قبل از جراحی پلاستیک

پزشک باید روش ها، مزایا و معایب، ریکاوری و جایگزین های عمل را با شما در میان بگذارد و شما باید بدانید انتظار چه چیزی را باید از پزشک داشته باشید و این موضوع خیال شما را راحت تر می کند. شما باید از پزشک بپرسید که چند نوع روند را انجام داده است و تعداد دفعات عمل او به چه میزانی است. باید بدانید که پزشک چه نوع برنامه آماده سازی انجام می دهد و روند ها چقدر زمان می برد و هرگونه ریسک را باید بدانید.

پزشک باید در مورد هر دارویی که مصرف می کنید از شما سوال کند و درباره هر دارویی که باید قبل از جراحی دوری کنید مشاوره دهد. بعضی از ریسک ها عبارتند از : حالت تهوع، بی حسی، خونریزی، لخته های خون، عفونت. اگر دخانیات مصرف می کنید باید از این کار به مدت دو هفته قبل از جراحی دوری کنید تا بهبود بعد از عمل را افزایش دهید. باید از همه هزینه ها و انتخاب هرگونه پرداخت قبل از عمل آگاه شوید. بیمه جراحی پلاستیک را پوشش می دهد اما این امر را با ارائه دهنده خود بررسی کنید.

ریکاوری در جراحی پلاستیک چگونه است ؟

اکثر جراحی های پلاستیک دوران نقاهت طولانی در بیمارستان ندارد. بسته به میزان جراحی بعضی از عمل ها امکان دارد سرپایی باشد یعنی نیازی نیست که در بیمارستان بمانید. روش های دیگر نیازمند ماندن شبانه به مدت 2 تا 3 روز می باشد. قبل از اینکه از بیماریتان مرخص شوید پزشک باید هرگونه مراقبت ویژه در طول مدت ریکاوری صحبت خواهد کرد. بخیه های دائمی و جراحی در مطب یک هفته بعد از عمل برداشته خواهند شد. پزشک باید رژیم غذایی و داروهایی که باید مصرف کنید یا از آن دوری کنید را برای شما توضیح دهد.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک 

  • از تمرین هوازی به مدت دو هفته اجتناب کنید
  • از وزنه‌ برداری و ورزش‌های تماسی به مدت یک ماه اجتناب کنید
  • با جراح خود در مورد دارو برای مدیریت درد و آماس صحبت کنید.
  • از آسپرین اجتناب کنید زیرا که ممکن است منجر به خونریزی و بدتر شدن کبودی بدن شود.

 

چرا نوجوانان به جراحی پلاستیک روی می آورند ؟

البته بیشتر نوجوانان اینطور نیستند. جامعه جراحان پلاستیک آمریکا تفاوتی در دلیل عمل جراحی پلاستیک از سمت نوجوانان و بزرگسالان خبر می دهد. نوجوانان جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای داشتن چهره ای قابل قبول برای دوستان و جفت ها می پندارند. بزرگسالان جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای برجسته بودن در بین جمع می پندارند. بیش از 200000 فرد 19 ساله و جوان تر جراحی پلاستیک عمده یا جزئی در سال 2013 داشته اند.

بعضی از افراد به جراحی پلاستیک روی می آورند تا یک نقص فیزیکی را اصلاح کنند یا بخشی از بدن را تغییر دهند که باعث ناراحتی آن ها می شود. برای مثال پسرانی با وضعیتی به نام ژینوکامستیا که با گذر زمان از بین نمی رود امکان دارد به جراحی متمایل باشند. یک دختر و یا پسر با خال مادرزادی ممکن است به درمان لیزر برای رفع آن روی آورد. افراد دیگر تصمیم می گیرند که تغییر آرایشی داشته باشند زیرا که از ظاهر خود راضی نیستند. نوجوانانی که روند های آرایشی دارند گاهی اوقات احساس راحتی بیشتری از ظهر خود بعد از عمل دارند.

آیا جراحی پلاستیک می تواند یک انتخاب صحیح باشد ؟

غیر ممکن است که جراحی پلاستیک زندگی شما را تغییر دهد. اکثر جراحان پلاستیک رمان زیادی را صرف مصاحبه با نوجوانانی می کنند که به جراحی پلاستیک تمایل دارند تا تصمیم بگیرند که آیا آن ها افراد مناسبی برای جراحی هستند یا خیر. پزشکان می خواهند بدانند که نوجوانان از لحاظ هیجانی به اندازه کافی بالغ هستند تا جراحی را مدیریت کنند و اینکه آن را به دلیل صحیح انجام می دهند یا خیر. بسیاری از روش های جراحی پلاستیک فقط جراحی هستند. آن ها شامل بیهوشی، بهبود زخم و ریسک های دیگر می باشد. پزشک هایی که این عمل را انجام می دهند می خواهند بدانند که بیماران آن ها می توانند استرس را درک و مدیریت کنند.

بعضی از پزشکان عمل های معینی مانند رینوپلاستی بر روی نوجوانان انجام می دهند تا اینکه مطمئن شوند که فرد به اندازه کافی بالغ است و رشد اون تکمیل شده است. برای رینوپلاستی این موضوع به معنای سن 15 تا 16 سالگی برای دختران و یک سال بیشتر برای پسران می باشد. دخترانی که می خواهند سینه های خود را بزرگ کنند باید حداقل 18 سال داشته باشند زیرا ایمپلنت های نمکی برای زنان 18 سال به بالا تایید می شود. در بعضی از موارد مثلا زمانی که تفاوت اندازه زیاد بین سینه ها وجود دارد یا اینکه یک سینه اصلا رشد نکرده باشد جراج پلاستیک امکان دارد زودتر این فرایند را انجام دهد.

برای آشنایی بیشتر با عمل رینوپلاستی می توانید به مقاله رینوپلاستی چیست ؟ مراجعه کنید.

چه مواردی باید در هنگام جراحی پلاستیک در نظر گرفته شود ؟

اکثرا همه نوجوانان بزرگسالان درباره بدن خود اطلاعات دارند و تقریبا هر فردی می خواهد بداند که چند مورد تغییر می کند. بسیاری از این خود آگاهی با گذر زمان از بین می رود. اگر می خواهید جراحی پلاستیک انجام دهید از خود بپرسید که آیا این عمل را برای خود می خواهید یا اینکه می خواهید نظر افراد را جلب کنید.

تفاوت جراحی پلاستیک با جراحی زیبایی چیست ؟

جراحی زیبایی یکی از شاخه های مهم جراحی پلاستیک است که بر ظاهر بیمار تمرکز دارد و می تواند بر سر و گردن و همه بدن انجام شود. اما جراحی پلاستیک به تخصصی از جراحی گفته می شود که به از بین بردن نقص های صورت و بدن که از سوختگی، اختلالات مادرزادی، آسیب ها و بیماری به وجود می آیند می پردازد.

تخصص های جراحان پلاستیک

جراحی زیبایی : جراحی زیبایی یکی از شاخه های مهم جراحی پلاستیک است و شامل جراحی زیبایی صورت و بدن است.

جراحی سوختگی : جراحی سوختگی در 2 حالت انجام می شود یکی در جراحی های سوختگی شدید که بلافاصله درمان شروع می شود و دیگر بعد از سوختگی برای ترمیم و بازسازی قسمت های سوخته شده بدن.

 

جراحی دست : جراحی دست یکی دیگر از تخصص های مهم جراحان پلاستیک است که در دور های تخصصی خود طی می کنند. آسیب های شدید ، بیماری های مزمن یا بیماری مادر زادی دست و مچ دست، عامل اصلی انجام این جراحی است معمولا پزشکان ارتوپدی و جراحان عمومی هم می توانند این عمل را انجام دهند اما برای خانم ها که دست های ظریفی دارند و نتیجه زیبایی برایشان حائز اهمیت تر است بهترین راه مراجعه به جراح پلاستیک است.

جراحی میکروسکوپیک : جراحی میکروسکوپیک یا ریز جراحی برای اتصال مجدد رگ های خونی در بازسازی قسمتی از بدن که به هر دلیلی از دست رفته و با بافت های جدید جایگزین می شوند به کار گرفته می شود. بیشترین مناطق برای استفاده از ریز جراحی در بازسازی سینه، بازسازی سر و گردن و جراحی دست است.

جراحی پلاستیک کودکان : جراحی کودکان اغلب با جراحی فرد بالغ تفاوت دارد. بسیاری از نقایص مادرزادی و یا سندرم هایی که در هنگام تولد در حال ایجاد شدن هستند به بهترین روش در دوران کودکی درمان می شوند و جراحان پلاستیک اطفال در درمان این بیماری در کودکان تخصص دارند.

کلام آخر

قبل از انجام جراحی پلاستیک از افراد با تجربه و پزشکان متخصص مشورت بخواهید و سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید. ممنون از اینکه تا ادامه مقاله بهترین جراح پلاستیک در تهران همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما درباره بهترین جراح پلاستیک در تهران در میان بگذارید.